Ads

Tuesday, 10 January 2012

sy dan scha al-yahya

Dear Lens..

hari ni plek sgt.. mula2 nk amek tket kt airp0rt..
sy s0rg2 j pg.. nk pg KL..
kt KIA lg.. smpai kaunter, org suruh trus msk j..
sy pn tpnga2.. (aik? pehal plak nih?)
dlm hati "tket xbg tp suruh msk j biar btl? 
knp plak xd boarding pass? mati kalo cmni cner nk lepas msk?"

sy pn ikut j arahan org kt c2..bjya gak lpas imgresen
tp mrk xcheck ap2 plak..(aneh betakku)
smpai sana bru org kec0h tnya psl b0arding pass..
naaa kan da ckp..hbesla~
tp sy ikut j s0rg bdak btdung tuh.. 
dia st0p kt kaunter utk c0pkn b0arding pass..
sy tgk j sbb sy xd b0arding pass tp dsruh msk..(gigil jga)
tp yg pleknya plak asal bdak 2 dpt bju?

smpai glran sy~
huhuh..dia tnya b0arding pass n ic..
sy pn ckp la trus trang yg sy dsruh msk j..

teng3~~ tiba2, mrk mcm hairan n ad s0rg kakak 2 
cpt2 bwak sy jln pg satu tpt..



kt situ sy meet scha al-yahya..
eyh???? biar btl nih??
asal plak scha ad sini? ap dia bt kt airp0rt? ah sudah..
mcm xcya.. scha bwak sy pg sbuah blik..
kt situ sy ltak bagasi sy..
dia ckp
"awk dok sini dlu tp jgn bsing taw, sbb sblh blik ni ad 2 org laki
tkt kecoh plak.."
lps ckp dia pn kuar dr blik tuh..sy snyum j tgk..
al-maklum jmpa artis..(ngeh3)

tp dlm hati rs plek jga..ap smua nih? 
bkn sy nk g KL ke? spttnya sy dh brangkat skrg..
tp knp sy stuck kt sini?
kt dlm blik 2 ad pkaian pramugari..ad bku n bagasi..

sy tpke
weh! biar btl niyh?? ke dia0rg amek aku kja jd pramugari?
ah xmungkinla.. sy kn pendek? pkai tdung lak tuh..bju org ni kot..
byk btl sy pke..pastuh ad s0rg budak btdung jgak..
dia dtg blik n ckp

"hai..awk dh tgk jadual x?

"erm? jadual?" tnyaku blik..

"yerla..jadual klas kita" ktanya..

eh, pehal plak ni? tiba2 men dtg xktuk pintu tnya jdual??

sy tnya blik "err..jadual kls ap yer? sy blur lg la..ktner yer nk tgk?"

dia pn pnggilkn scha..sy pn cpt2 amek bku yg ad kt blik tuh..
scha dtg n sy pn ckp
"err...sy nk tgk jadual..ktner yer sy bley tgk?"
scha pn ckp "c0me, i'll sh0w u"

okeh~ knp plak scha yg uruskn sy niyh? mkin bercelaru n pening
rsnya sy xmtk kerja ap2 lg..
tba2 scha bwak g tpt rekreasi
dia ckp sini la tpt dia n awal jln2..
dia ajak sy main air..mula2 sy tolak sbb xfhm lg..tp dia paksa jgak 
sy pn mngalahla sbb pkekan dia artis.. 
rmai jgak org kt situ..dr rs celaru tmbul rs seronok..
n yg plg xthn, biar btl sy diajak artis kua jln2?

pastuh dia ajak naik bukit..
sy pn ikut j..xlrt btl naik..al maklum dh gmuk..
tp ikutkan aj la..lincah jga scha ni..
ad0i~~ xdaya naik bukit.. smpai puncak bukit pergh! canteknya..
ad sungai tp cetek.. smua org brebut2 nk trun gelongs0r air tuh..
scha pn suruh ikut dia main glongsor air..
ya Allah bpk tktnya..tinggi tu nk trun...kang gedebuk jtuh mmg almarhumahla sy..
dhla xreti brenang.. air tu xmcm cetek pn..huhu..

dh artis ajak, sy pn mngikut j la.. nnt sy xtaw kls ap sy ad..
bla main gl0ngsor 2 prsaan sy xhepi lngsung..rs tkt n bdbr2 j..smpai bwh trus org bt
sign en0ugh..eh? knp plak niyh? times up ke aper?
pastu sy tgk smua org bransur pulang..
sy pn ngikut ler..

dlm skelip mata smuanya brubah jd sawah padi..
sius beb dpn mata bnda btukar..maw x rs nk pengsan..
tba2 hndset sy bbunyi..trus sy tsdar..
ceh! mimpi rupanya..
pttla plek sgt.. xl0gik diakal~
bgn2 j cpt2 bc d0a n ayat kursi..tp smbil tsnyum..hihi.. 
sbbnya jam dh pkl 10.30 pg..
nsb baik ayahanda xmembebel..:P



0 kesan tapak kaki comel^^:

Post a Comment

sila tinggalkan jejak anda di sini :)

copyright© All right reserve by Yra13