Ads

Tuesday, 31 January 2012

sampai menutup mata

Selamat malam Lens..
 hr ni bosan banget main game j kja..
naik loya tkak..
smpaikan rehat 5 minit pn mata tbyg2 strategi nk naikkan XP
ni mmg btl2 dah mer0yan game namanya..huhu..

sampai menutup mata main game xthan!
eh3..bkn game lor..
tjuk entry ni psl cinta..
haaaaaaaaaaaaaaaa~ gado plak..
sy la ni..(ketuk kpla sndri)
syg dia smpai mnutup mata..s0bs2..


cececey~

da la hujan..
bak kta bestfriend sy.. kalo btl dia syg, dia cari..
hurm.....
maafla entry gwang mlm ni lens..:'(

till then..

good night..

sleep tight..

sweet dreams..


-another story of a LOVE queen-

Sunday, 29 January 2012

b0mba penyelamat

Dear Lens..

hari ni rs nk marah pn xjga
rs geram pn xjga..
rs sdh pn xjga..
haish..smua bcmpur aduk prasaan nih.. 

ap yg pasti mmg sy membebel byk hr ni
ap xnya kalo dh jd bomba dn penyelamat..
hahaa..kalo dlu jd bomba dn pnyelamat adik no 3..
almari kunci dia xley bkak sbb knci hilang..
dh xpsl2 patahkn chain besi tuh dgn gunting bomba..

hari nih 2 ekor kucing hilang..
ni kalo hilang, xlain la dlm enjin kreta..
maafla xd gmbr.. tgh panic, xd ms nk amek gmbr..haha..
okeh as i was saying, mrk mmg ska main msk dlm enjin kreta n tdo dlm tuh
yes td0~! Ya Allah..sbr j la..
brp kali sy istighfar mnyabarkn diri..
mmg mncbr keimanan btl..
pnggil2 xjgak mncul2..
skali tgk ekor si egg tuh..
sy try tarik dia trus larikan diri ntah ke bhgn mana la dlm bhgn enjin tuh

nsb baik la pg lagi..bpk pn alhamdulillah la xd nk pg mna2..
kalo x, mmg la kn ank kucing nih..
tpksa sy ltakkn si pok2 n ncem kt dlm sngkar skali ngn mummy diar0g..
yerla..kang dh jmpa yg lain plak hlng..

yg rs btl2 la kot sy nih ad sinting sket..haha..ad ke pg kt mummy diaorg 
n tnya, mcmana nk pnggil ank ko suruh kua ni? bt bunyi jap cr2 nk pnggil..
dh mmg kucing mmgla mengeow kn..yg sy pg la pcya yg itu cr utk pnggil ank dia..
haha..siap tiru n mnungging bwh kreta try pnggil..
pn xkua jgak..
last2 hlng sbr trus mtk bpk tlg bkakan aper tu yer org pnggil yg cover ats enjin tu?
mtk bpk bkk yg tu la nk tgk..
pun xnmpk..

lbh krg 20 min mnunggu siap ktuk2 lg bumper kot2 dia tsdr dr td0..
doa jgn ckp la asek mtk dia kua j dr njin tuh..yerla..lgpula bdak pra skolah dh blik
kalo2 mak blik dr skolah awl xke haru bpk klm kbut nk ambik mak then ank kucing msh kt bhgn enjin..
sy ni mmg kurang pnyabar kot orgnya..
dh hangin kus2 dtg, maka trnampak la
pnyapu lidi tsndr kt dinding..
sy pn capai la pnyapu lidi trus g tepas2 kt area tayar dpn n sskali jolok jga dlm ruangan 
yg ad dlm enjin tuh..tdgr j bnyi ank ucing tu mrh..
sy truskn kja mnepas dgn rs grm yg ada..hahaa..there u go..akhirnya kua pn si kcik egg tuh..

bjya msukkn dlm sangkar..
skrg ni seekor lg yg bnama chess.. sbb bdn dia petak2 kuning hitam n putih mcm papan chess..
yg ni xdkthui hilang kmana..tp gerak hati kuat ckp dlm enjin jga..
sy pn pg tepas2 la lagi kali ni sblh kiri pla..naaa..kan..kluar seekor..hahaa..
adoyai~! nasib baik korg c0mel taw.. 
ingt sy xsyg ke korg nih..siap mmbebel xtahan..
lagak mmbebel mcm la kucing tu fhm..
xberkelip mata diaorg kna bebel..aig0oo~

ni sm j ngn kes smlm..so, hati2 la ank kucing ni ska sgt men dlm enjin kreta..
nmpk mcm xd..tp ad mnyorok tdo kt dlm..
sygni kucing anda n makesure bilangan cukup sblm hdpkn ennjin kreta..
ceh2..bt pesanan khidmat msyrkat ler plak..haru tol~

yg plg lucu ms tgh ketuk2 kreta td tuh ad la bdak pra skolah
lalu dpn umah dgn bjln memimpin tgn mak dia..
sy lupa sy duduk, mngtuk2 kreta mmgla xnmpk..

tdgrla ank dia ckp kt mak dia cmnih

"mak2, ada bunyi plek la mak..bunyi ap tu mak? ada org ke sblh situ mak?
mak..ada org ke mak? tkt.."

hihi..comel j..alahai..mak dia pn xnmpk..trus sy stop mngetuk..adush rs org gila j..hahaa..

alright till then

-another story of a LOVE queen-

Friday, 27 January 2012

dua,dua,dua,dan dua

Dear Lens..:)

dua?? 2?? two??


 yer~
dua apa?
dua tahun..


eyh? dua lagi?
yer..
dua apa lagi?
dua bulan la..


ni byknya dua??
okay..meh sini nk trangkn..
hari nih genapla

2 tahun, 2 bulan, 2 minggu dan 2 hari
sy dan buah hati pngarang jantung sy bsama..:)


yes..we have been in this relationship for 
2,2,2,2
2years,2months,2weeks and 2 days..:)



relationship is made by two hearts, 
and i pray that our love will stay f0rever until  Jannah..
Dear god, thank you so much for giving me such
a nice prince.. thank you for hearing my payer while my heart is bleed
thank you Allah for giving us such a wonderful opportunity to met each other
and to love and to be loved..
i just want to say syukur alhamdulillah to have him by my side..:)

dear my prince, 

terima kasih sbb jaga syg dgn baik slama ni
didik sy, bimbing sy kearah yg lbh baik..
trima kasih sntiasa bg sokongan moral dn nasihat yg berguna utk hdp ni..
sy syg awk..syg sgt..
wlwpn kisah cinta kta xseperti org lain..
tp sy ttp bsyukur dgn ap yg kta tlh ada n lalui sblm ni..:)
love u till Jannah..


this song is for us..:)

till then

-another story of a LOVE queen-


Wednesday, 25 January 2012

Pelangi nan seminit dua

Dear Lens..

hr ni smbil main2 game rajin pla tgn ni mengklik2 f0lder lama..
smua f0lder dh bersepah dlm xternal hard disk..
dlm byk2 f0lder terserempakla dgn gmbr anak2 sy yg dlu..

anak? 

anak arnab la..huhu..sy blm kwen lg..
mana dpt? well, my chenta yg hdiahkan..
ktnya utk hlangkn kb0ringan sy..
disamping tuh dia nk tunaikan hasrat sy nk bela arnab..
mana taknya, hari2 ckp nk arnab.. mb my chenta xthn kot sy hari2 sbt psl arnab..
kt pasar satok, arnab djual dgn hrga yg murah..skali dgn mknan..


sy namakan mereka Petto(jantan yg bwrna kelabu) n Kula(betina berwarna tea br0wn)..
my chenta call them kewell (petto) n kelly(kula)


ni bru buka dari kotak..jgn risau..ad lubang :)



1st time dpt arnab..nk2 dr org yg dicintai..
excited sgt.. pastuh bg mrk mkn..mrk kuat sgt mkn.. 


rehat santai2..mb nk biasakan diri kot..c0mel btl~!


well, this is petto..
dia ska sgt meniarap gni..


and this is kula
pun ska meniarap..hahaa..


nk bt aper tu? 

hrm..malangnya cuma dpt bela mrk dlm 2 mgu j..
mgu tu stress sgt..asaimen blambak, dgn FYP lg..
sius hari2 nangis 
bkn sbb ap..tp sbb mrk tba2 kna sakit perut..
mula2 my daughter kula..s0bs2 TT^TT
sius nanges mcm nk rak ms tuh..
dlm sminggu 2 sius tkt nk kua bilik sbb nk jg mkn minum diaorg..
kwn ckp palet yg pnjual tu bg bkn palet utk arnab..
mcm utk ayam..
sy pn xtaw sbb my chenta ckp pnjual tu bg mknan tu n claim that palet tuh mmg mknan arnab..
sian kula..xdpt bthn lama..
sy plak b*d*h btl sbb xslidik cr2 nk jg arnab..

mmg mnangis j la tgk dia skt n mninggl dpn mata.. sius sdey..
my chenta pn risau..
pastuh awl2 pg lg dh trun dr apartment k0lej n gali tanah sbb nk kuburkan..
ms tuh my chenta dtg sbb nk tgk kdaan sy..
sy balut my baby ni gna tisu bsr ckp nmpk cm kain kafan..
sius xtaw nk bt ap..mmg jahil btl la kn..

pastuh my chenta n kwn tgur n ckp mati haiwan peliharaan dh mcm org mati anak..
sius serabai sgt ms tuh..dgn shawl yg xtratur, pkai sweatr n sluar mmg 
mcm org mati anak j..huhu..mmg la..dh syg kot..
dah la ms tuh xd alat utk gali tanah..
sy cma bw pmbaris besi j..dgn pmbris besi tu la sy gali tnh..siap mnangis2 lg..
cececey~ dramatik btl..(hais malu kot~)
siap bdrah2 lg tgn sbb kna pmbaris besi yg tjam tuh..dh la tanah keras..

then my chenta tgk sian sgt kot so, dia pn tlg galikan..
dgn kwn dia tmnkn jgak..pastuh bru siap mengubur.. huhu..smpat lg bc al-fatihah..
p0nteng kls gak hr tuh..sbb rs nk gila da..alahai~~
emo btl..hahaa..
smngu pastuh Allah pn sygkn Petto..
dia pn pergi dpn mata sy.. n sy kburkn dia kt sblh kubur Kula jgak..

teruk btl sy mnangis ms tuh..
smua h0usemate risau..
pastuh my chenta pujuk ajak pg kls pn msh xnk..(huish~ trok btl)
nsb baik ms tuh khdran xwajib sgt..kalo x, mmg xley d0k exam la kan?
spjg hari sy d0k blik..kms blik, mop2 lntai gna kain..
dn dlm keadaan menangis ofc0urse..
pastuh my chenta ni xpuas hati jga..
dia risau agaknya..makwe dia sibuk arnab meninggal j..xjg pla dia kan..
alololo cian pla kt chenta sy tuh..

pas kls dia kol nk jmpa n ajak mkn..
ad j plan dia nk bt sy ceria blik..
dia pn sdey agaknya kot.. tp sius dia la yg tbaik..
mampu bt sy ktwa blik wlwpn sy sdey sgt..
dia ckp, Allah sygkn mereka..

s0, lama2 sy pn redha..dia ckp xper nnt kalo dh xbz, nk buka ladang arnab pn b0ley..
hihihi.. lucu j chenta sy nih..
ap2pn sy hrpkan nnt sy akn jmpa mrk blik..insyaAllah...amin..
sdeynya xdpt jd tuan n ibu yg baik.. s0bs3..
dear my chenta, trima kasih byk, ad time ssh n sng sy
trima kasih hadirkn kbhgiaan utk sy..penuhi stiap keinginan sy..
wlwpn sy xreti jga baby arnab tuh..s0b3 TT^TT

buat rumet2 sy n kengkawan sy ms tuh trima kasih sbb tlg sy jg Petto n Kula
main ngn Petto n Kula, n bg cdngn utk bg mknan utk diaorg 2 nih..
rindu korg smua taw..minta maaf la kalo korg tdgr est nanges sblm subuh lg..
mb korg tkt n ingtkn hantu..tp sbnrnya est..
ap2pn trima kasih byk2 smuanya :)

buat Petto n Kula,
tunggu mama kat sana yer.. mama akn cba yg tbaik kt dnia ni utk bt ibadah..
mama nk main ngn korg 2 balik..
mama syg korg..
mama halalkn makan minum korg..
trima kasih sbb dh hiburkn mama dgn telatah manja korg wlwpn skjap..
wlwpn korg hanya haiwan..tp mama syg sgt ngn korg bdua..

(al-Fatihah)

till then

-another story of a LOVE queen-

Tuesday, 24 January 2012

my very first :)

Dear Lens..

alright, sy ad crita td yg sy rupanya ad chinese family..
so, mmndangkn atuk nk kmi dtg, so kmi dtg la menziarah ke sana..
wehee..xjauh rupanya.. 
s0 ms kmi dtg,
smua org tpinga2..yerla kn, dtg2 hnya atuk sorg j taw
saudara mara yg lain xknl n xtaw lngsung pn..
sy plak berhijab.. mb ad kjanggalan sket disitu kot bg mrk..

tp xksh lah..duduk j..
pastuh bru la atuk crita smuanya..
dia ckp kt anak2 dia..which i may call auntie..
hrm..rumit jga salasilah keturunan sy nih..
yerla, baru tahu mmg tercengang..
my chinese family pn blur2..hahhaaa..sius rs lucu tp seronok la plak..

ap2pn, today i've got my very first angpow
given by my grandpa..tehee..

so here it is..


thank u so much grandpa..:)
dia pesan spy slalu dtg jnguk dia.. jgn tkt untuk dtg bmain kt sana..
syukur alhamdulillah, dipertemukan dgn kuarga kndung sndri
wlwpn berbeza agama dan bangsa..
atuk ckp dia xmain2..xcrita tipu..
dia ingt sgt n tahu yg kmi mmg keluarga..

hurm..sy rs tharu la.. huhu..puzzle yg strusnya tlh terungkai..
so,rupanya byk mix jga fmly sy nih.. ini la satu malaysia..hihi..
sy bersyukur sgt2 :)

till then

-another story of a LOVE queen-

Monday, 23 January 2012

Gong Xi Fa Cai

Dear Lens..

Selamat pagi^^
hr ni 2nd day chinese new year..
stp thn sy akn pg umah cikgu sy..
tp thn ni mcm mls pla nk kua..bkn ap..dh bsr seganla..hihi..
nk2 dh grad tp xd kja..urm3..nnt asek tnya..huhu..

oh ya, ni nk crita..
pd suatu hari yg indah..
burung2 pun xnampak sbb dh terbang jauh..
(ah mngda nk intr0)
okeh td sy men game..
sbuk2 main dgn hepinya tdgr la pak cik tgur bpk..
pak cik tu abg kndung kpd bpk..mrk ni mmg rpt n gila2..
hihi..dia glak sbb rumah ad ser0mbong..

tp tjuan sbnr dia dtg adlh nk ajak fmly sy n fmly mak cik(kakak kpd bpk)
pg beraya rumah family cina kmi..
(eyh?? ad fmly cina? xsangka..arwah nenek n atuk xpnh ckp pn)
smlm bpk ad ckp.. fmly ni sblh bpk..
pak cik ckp bgni..

asal usul dia bgni,
mrk ni cina selakau..
mak mrk ni adik bradik dgn arwah moyang sy (hj busri)
ah pening da skrg..
hj busri, ayah asal indonesia, ibu pla asal cina selakau

waa bsr btl kuarga sy sbnrnya..sy xtaw..huhuhu..
byk mix pla tuh..
silap hr bulan taw2 ad kuarga org puteh plak..ah sudah~~
skrg yg dh knlpsti fmly ni ad mix
arab, india,cina,selakau, melanau,bugis n jawa.. 
ap2 pn, rs nk bukak j salasilah ktrunan sbb nk tgk..
lgpula byk fmly yg blm dknli..
dhrpkn dptla knl bley la dktkn silatulrahim..:)
alright till then

-another story of a LOVE queen-

in loving memory..

Dear Lens..
hr ni nk share yg sdey2 pla..
aiyoyo..jgn risau~ xpyh sdia tisu pn..
tp kalo fhm mmg perlu tisu jgak..

hurm, hr ni sdg buhsan2 main game..
smbil tgu ms pokok nk mmbsar kt Monster w0rld
tgn ni mla la menggedik nk cri lagu utk halwa tlinga..
ececece..ad j..
pastuh tjumpa la f0lder alter bridge yg pernah di d0wnload tp blm pnh bkak..

s0, hari ni kiranya hnya lyn konsert alter bridge kt amsterdam thn 2009 dlu..
dlm mndgr2 tuh..
dpt tangkap la 1 lgu dey nih..tjuk dia 

In Loving Memory


ni la dia..
Myles Kennedy ckp, lgu ni Mark Tremonti btkn khas utk mak dia..
mak dia dh mninggl..

ni la bait2 lirik yg si mark nih dh nukilkan..


Thanks for all you've done
I've missed you for so long
I can't believe you're gone
You still live in me
I feel you in the wind
You guide me constantly

I've never knew what it was to be alone, no
Cause you were always there for me
You were always there waiting
And ill come home and I miss your face so
Smiling down on me
I close my eyes to see

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me

I carry the things that remind me of you
In loving memory of
The one that was so true
Your were as kind as you could be
And even though you're gone
You still mean the world to me

I've never knew what it was to be alone, no
Cause you were always there for me
You were always there waiting
But now I come home and it's not the same, no
It feels empty and alone
I can't believe you're gone

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me

I'm glad he set you free from sorrow
I'll still love you more tomorrow
And you will be here with me still

And what you did you did with feeling
And You always found the meaning
And you always will
And you always will
And you always will

Ooo's

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me



hurm.. tgk muka si mark ms dia main guitar kt dlm vde0 nih ms pminat nyanyi
pn dah taw dia nk nangis..rapat kot ngn mak dia..
bc la bait2 lirik nih..nmpk dia rpt n baik ngn mak dia..
tp sius, tharu o kalo sy jd mark nih..
lgu sy buat pastuh dpt pla pminat mcm kt amsterdam nih
mmg menangis ms main gtar..
tabah jgak yer dia xkua air mata..hihi..

spttnya anak2 muda zmn skrg pn bgtu..kna baik dgn org tua mrk..
jgn nnt bla dh xd bru nk trsa khilangan..ms mrk ad ni lah kta nk mnghrgai mrk..
org ckp syurga bwh tapak kaki ibu..
tp jgn plak smpai crik kanta pembesar nk tgk kaki mak..
mmg xnmpk la syurga situ..haha..
simb0lik j ayat tu.. spy kta h0rmat ibu kta..
bkn ibu shj..ayah pn mst disayangi..:)

alright till then..sayangi ibubapa anda..

-another story of a LOVE queen-

Saturday, 21 January 2012

a day with couzzy~

Good Morning Lens..
wahaha..lewatnya good m0rning tuh..
hrm..smlm xsmpat update ap2..kepala berat sgt..
since shrian berpenatan kuar2 ngn adik brdik n kazenn..ngehee..

blik2 pn trus main game,pastuh trus td0..
ad la msg2 n kol2 jgak ngn cinta hati n bakal akak ipar.. :P
well, as usual,bla bgn pg mcm lupa ingtn pla.. nk recall blik ap sy bt smlm..

oh ya, smlm kazen ajak kua sbb nk tgk wayang..
sbb kt0rg ni lmbtla bsiap (hahaha) jd tgk wayang pn 3.30
smntra tuh jln2 dlu la mamam..
hrm slama ni jns jrg nk angkt cmera hp tuh dpn org..tp kali ni 
dtg angin kus2 nk amek gmbr..(slr tnggl..hahaa)
alright..ni la sket2 gmbr yg dh dtapis..haha..


ni ngn kakak sulung.. 


nih ngn adik :)


nih plak adik bongsu n kazen :)

slesai mkn kmi pn jln2 la tgk brg.. n opkoz bli byk coklat..hahaha
pastuh bru tgk wayang..oh ya lupa nk ckp crita ap..
crita bujang telajak.. belum terlanjur..
adoyai~ ingt ad 3 kmbinasi plawak n ad tauke skali tu lawak sgtla critanya..
ermm mcm hampa j tgk crita tuh..
kalo nk taw knp, kna tgk sndri..
xnk la kmen lbey2..sbb diff pers0n diff perspective 
ap2pn s0kongla industri perfileman malaysia..ngeh3..

oyeah~ pastuh b4 balik~~ jeng3..
 lagi baluun bli d0nut n d0nashi kt big apple..(gila mkn bnda manis..hahaa)
wah3..smpt lor amek gmbr b4 blik..
1 j..:P


mmg kekok bla org yg amekkn gmbr..dtmbh rs segan..
(tp gdik nk gmbr gak kn.. amekk~)

alright..till then:)

-an0ther st0ry of a LOVE queen-

Friday, 20 January 2012

he brights up my day

Selamat tghmalam Lens ku syg..
wah3~ berbunga2an hr ni yerp..

ingtkn sbb mlm td kredit tmt tmp0h so xdpt la nk dgr suara dia hr ni..
skali bpk bg card topap utk dg RM10..
hepi xterkata^^ 
thank u s0 much dad.. i love u :)

well, hr ni ptg td bru dpt call dia..since dia ckp nk cuci luka..
okeh sy tgu dgn pnuh stia..:)
pastuh kmi ckp la kjap smbil sy sbok main game..
hehe..hari ni addict main game bru..jam 1 karang bru nk hrvest pkok..
oh ya, hr ni sy da addict main monster world..
game fb gak..hahaa...aperla..mcm xd kja..
(mmg xd kja p0n) since kwn sy cik sandra yg pr0mote..
n sy mengid0lai beliau..haahaa..sius jlesh tgk dia deco laman..huhu..
nak cmtu gak..tp xreti..kih3.. xper2..1st2 tkial2 lg..

so, jam 12 td my intan payung kol.. hbs tgk rajalawak smua..
hehee..sius rs funny sgt..
dia ckp nk tdo kn sy..so sy mtk dia nyanyikan..
n spt yg sy dh agak, dia akan nyanyi lgu 



ermm..mmg lgu td0..hihihi..
pastuh dia nyanyi lg..
brair2 mata glak..sius xterfkir lgu strusnya..
ingtkn dia nk nyanyi lgu r0mantik..rupanya~~

"ala payung la payung ketipang payung~~
payung sutera anak raja muda
alah tolong la tolong cik abang tolong"

hihi.. pastu lg 1 lagu rakyat pahang..
xhafal..tp dia suruh ikut..huhu.. xberjaya..alahai sy FAIL suda~~

tp kan~~ (jeng3)
slama ni org d0k post j lirik lgu ombak rindu ap smua kt fb..
tp bru hr ni sy trsa sgt bla dia nyanyi lgu 2 kt sy..b4 ni dia ad nyanyi..
tp mb sy yg tkt nk tgk crita ombak rindu..
bkn ap..sy tkt nangis..huhu..
sbb bla bc post lelakki yg dh tgk crita 2 ad yg mngaku mnangis..sbb 2 la..
huhuhu..oh no~ wlwpn sy ska sgt kak lisa surihani.. 
smpai cik abg sy pnggil sy lisa bkn surihani tp lisa surirumah..huhu..
dn dgn bangganya sy ckp dia farid kemainlah malasnya..huhuh..

alaa3~~ tersentuh hati la plak..
jiwang 3 saat j kot.. sbb dia suruh nyanyi utk dia pla..
okeh sy bru j nk pick..tp dia sruh ikut lgu td..
hihihi..sy xnk..pmpuan ni kalo xnk ad j snjta dia..
snjata?? manja la.. mla la bt suara ngada ckp xnk la~
hihihi..akhirnya dkurangkn bebanan itu..
dsruh mnyanyi lgu nih..


hihi..yg nih b0ley~
sbb dh tau lirik sket..
nyanyi pnya nyanyi..n taw dia ckp ap??

"suara awk sdp la.. btl2 mcm melly goeslow la.."

n then sy pn ckp

"tipu lah mana ada.."

dia pn ckp..

"btl..sbjik mcm melly coleslaw"

(bru terperasan dia sbut ap)

hahahaa..tgelak sakan..ya ampun dia nih..
malu gler..sbr j la..=.="
pastuh suruh nyanyi lg.. kali ni dia nk lgu intan sarafina
oh well spt yg diagak dia akan tkr nm hujung utk pnggil sy ap..
n the c0nversation begin

dia: awk, nyanyi la lagu intan sarafina
sy: alah~ awk nk pnggil sy lain nnt..
dia: hehee..nnt bley la sy pnggil awk intan~~ kalo awk terer awk tka la sy akn ckp ap
sy: hehehe.. intan berlian
dia: bukan langsung
sy: =.=" intan payung?
dia: salah..hahahaha..dah? nk pnggil awk ni.. kalo dia intan sarafina.. awk, intan sarapan pagi..
sy: ahahahahaa...ish~! (dlm hati fuh2 sbr j la)

wlwpn grm tp rsnya dia bt sy tgelak smpai kuar air mata..
i just miss him s0 much..
(alaaaa org lain pn bcinta what~~ )
ngehehee..xley nk bndung rs hepi..nk bt lagu mana..
maaf yer.. terjiwang karat..:P

rsnya da bley da hrvest pokok nih..
till then..:)

-another story of a LOVE queen-

Wednesday, 18 January 2012

ditinggalakn~

Mat pagi Lens..:)

waaa~ hr ni bgn2 dgn mamai
bpk kjut awl pg lg.. then ckp

"est, nnt jgn lupa msk nasi n hr ni lauk sardin tau.. bpk dh bli smua tgl msk j lg.."

org kalo dh mamai..well, angguk2 xdnya nak geleng2..
bgn2 jam 8 pg..
arrrrrrrggg~~~ asal bgn awl nih??
paksa2 td0..pn xbley..huhuh..

pastuh trun la sapu2 lantai..cuci muka
yg ptg bg kucing mkn dlu..main2 ngn ank kucing kjap..
pastuh bru tringt..oh ya..bpk suruh ap yer pg td?
alamak~~ masak~ TT-TT
xknla msk s0rg2???
nnt xsdp cner?

okeh, ni la akibatnya bla ank dara xreti msk dtingglkn s0rg2..aig0oo~
xper2..kita cuba.. tp 1st msk nasi dlu..
hahaa..sbb itu j yg sy pass kalo msk.. bthn2 dh sy msk nasi..( eley~ pdhl org lain kcik2 lg dh pass)
okeh d0ne dgn nasi..hurm,skrg lauk plak..
oh lupa pla nk ckp my beloved dad n sis pg smrahan..ad urusan ktnya..
mak n adik b0ngsu pla mcm biasa la sk0la..

n si penanam anggur ni plak left al0ne..huhuh..sadisnya~
okeh berbalik pd lauk td..
mcm xnk j mkn sardin hr ni..pastuh tringat kt ayam msk kicap..
skrg sy cma reti ayam msk kicap n msk kari j..
memandngkn xd santan tpksa la msk kicap kan? sos pn reti tp xd siapa nk mkn kang bazir plak..
hoho..org rumah ni bkn kuat mkn mna pn.. 

nsb baik jmpa ayam dlm peti sjuk..keh3..skrg bley simpan ikan sardin..
pastuh  pndai2 sndri j la msk..hahahaa...bntai j..
ni xmkn pn lgi..lapar sgt~~ @_@
tp tpksa tgu hakim 2org dlu..
siapa? opkosh la my mum n dad..
ni la rupa ayam tuh..tp ni bkn amik pict kt dlm kuali tu ha..
ni google pnya..tp ad iras la..hahahaa..:P


tp yg ni kuah cair la plak..
sy bt kuah pekat..huhu xksh la.. yg ptg kptsan my parent nnt..
tkt mrk tglak j..hahahaa...segan doe~
yerla ank r0ckerz memasak mmg hampeh~ xtaw la rs ap..
dh rs tp xtaw nk k0men..
rsnya kalo msk masterchef kmph0m2 xdtrima msk pn..hahaha...

oh well, nmpk hepi j kn..
gelak j kan?? sbnrnya dh xmrajuk lg dh dgn intan payuung tuh..
syg dia sgt2..dia tgelak mrajuk seribu tahun rupanya merajuk smpai jam 12 mlm j..
dah rindu n syg mna bley thn.. mnglah j la..
rsnya dia bc la bl0g nih.. huhu..
knt0i~! ala xper..bc j..jgn lupa isi ruangan chat yerp cinta..hihi..

alright till then..
suri rumah ni mmg byk keja..baju lupa pla nk sidai..hahahaha..:D

-another story of a LOVE queen-

tersembam

Mcm dh jd jadual pla time2 cm ni bru nk update..
well, bf0re that ayat wajib.. 
hai Lens..:)

hr ni rs d0wn sgt3 yg tramat2la sgt..
dkejutkn oleh se0rg bpk yg tlalu sygkkn anknya..
bgn2 dsuruh bt resume..
well, i begin to think my dad want me to work anywhere he want
not anywhere i want or what i like..

it's ok..better do bef0re sy tulah..
hehee..xd berkat la kalo bkerja pn nnt xikut ckp org tua..
xperla..syg pnya psl, sy ikut j la..
pastu suruh isi itu ini online.. DONE!

tp sius xd prsaan..hr ni rs tsembam..
rs jatuh ke lantai n biar cmtu j..
kalo kapel adatla bgduh..
sy ke dia ke silap xkshla.. yg ptg sy mmg mrajuk sgt hr ni..
org prempuan..makin kurang perhatian makin la xdgr ckp..

cmana nk dgr ckp kalo hati skt..
kalo nk, jg la elok2.. sy xtaw nk bkras atau nk blmbut..
tp hr ni sy td0 j..xd pr0gress..
nk bt artw0rk seriously xd mood..
rs nak menangis pn ad..

hr ni mmg sy mnangis pn..mnangis time mandi ptg td..
xd la org prasan kan? hihihi..
yerla..siapa nk fhm..stp org ad la mslh dia..
yg ptg cra msg2 hndle..tu j..
tp sy rs sy xdpt bndung mslh sndri..
sy xmatang lagi la nmpk gayanya.. umur j yg mningkt..
ad ke s0ft skill kematangan diri? huhu..
kalo ad ingt nk j0in..(errr~ yg ad kt u pn mls nk j0in)

err..rsnya xd ap lg nk taip..hahaha
org bla dh d0wn, mst xd idea nk tls ap..
kang tkt plak yg mrapu2 kluar..
al-maklum hati sdey..huhuhu..

smbil2 tuh lyn lgu apology acoustic dr alesana..

mrajuk j..hrp2 dia pujuk..(cheyy...mtk puji btl~)
sy rs sy kurang ksh syg..
2la risiko PJJ 
(percintaan jarak jauh)
sy mmg f0bia btl hbngn mcm ni..
tp ap bley bt..sy syg dia sgt2..
sy hrp dia taw..uwaaa TT^TT (aloooh~ terEMO pulak..sila skip bc..huhuh)

till then

-another story of a LOVE queen

Tuesday, 17 January 2012

risau..risau3~

Dear Lens..
mcm biasa time2 mcm ni la ms utk menaip ad..
hihi..almaklum mnjga ikan kt fishville..
xhbs2 dgn kmpung ikan..
sius rs nk bkak blik acc fb yg lama..

hari ni btmbah risau pla..
cinta hati demam la plak..
dia thn skt n then dmm2.. risau btl..
may Allah bless him always.. 
nk sgt2 dia cpt smbuh..

bley kna sakat lg..
rindu kna sakat..huhuhu..
hr ni bg dia td0 awl lg..ktanya nk suruh kjutkn jam 3
nk mkn ubt..rsnya nk td0 lwt mlm ni 
skali bley la tlg kjutkn dia mkn ubat..

kdg2 sy nmpk tegas n kurang caring dgn dia..
tp sy risau sgt..mb ad sstgh org ckp
ala btper nk risau...bkn husband pn..
yerla..mrk xkapel sngla ckp..
alih2 ad yg dh kwen..(mampu untungla..)
single mingle sngla ckp..
tp dia dh byk k0rban utk kta..
syg kta jga kta..

kalo hati dh syg mstla risau..
hurm..tp sy xley bt ap2 jgak sbb kmi jauh..
hnya d0a j yg sy mampu..
oh ya..hr ni ttgok lesen reta kt dlm wallet
lesen ad..tp xkua2 pn bwak kreta..

hr ni mmg ad moody sket dr pg..
mb sbb risau itu ini..rs rndah diri yg mlampau..
mimpi plek2 stp pg bgn dgn tkjut..
lgpn xd beautiful thing pla nk share..

hr ni sy sgt3 tramat2la d0wn..
tp sy pcya Allah Maha Mengetahui n Maha Mendengar..
cuma usaha sy yg msh kurang..
harus berusaha lbh gigih..

till then

-another story of a LOVE queen-

Monday, 16 January 2012

tabiat~

Dear Lens..
mcm biasa..lwt mlm bru nk update..
sius mls nk update apa2..FB pn bgtu jga..twitter pn sma..
oh ya, hr ni still sma risau kt
my buah hati pengarang jantung intan payung berlian tuh..
syukur Alhamdulillah ktnya dh pg hosptl mlm td n hr ni utk cuci luka kt kaki..

skrg pn dia tgh brehat pas mamam ubt..
hr ni sy pla memasak kt umah..
hihihi..mskn fav bjya dikuasai suda..pasnih lau lapar, bley la msk yg tuh..:P

haaaa...awl2 da lari tjuk..
okeh, dsbbkn tjuk entri kali ni tabiat, bgni critanya..
dlu ms thn 2009 n 2010 sy skka sgt men game kt FB
game lain xmain sgt..cma 1 game ni j..
dgr muzik pn dh hepi..inggt lg ms 2 bln december..sy start men game nih..
bpk sy ckp

"tensen bp dgr s0und dr lappy ko tuh..xreti nk lowkn v0lume ke? kt bwh pn bley dgr"

hihii..nk bt cner..dgr j rs hepi n smngt nk main..
game ni xlain xbkn -----> FISHVILLE
hahaha..nmpak cm game budak2..sius addict!
dlu siap gado2 ngn budak sma pr0gram..
bkn gado aper..siap boo bla level dia rndah..siap lwn2 lg..
pastuh on chat suruh hntr hadiah la itu la ini la..
snggup stay up bkn utk stdy..tp utk main game..
siap bli tmbhn dlm air utk bt nama..
hias2 akuarium jd c0mel..

pastuh bla nmpk geng pnya akuarium cntik j mula la gelabah..
mst pg cri gak bnda yg cntik kt akuarium dia..
siap tnya lg ktner nk crik..umur dh msk 20 thn tp msh cm budak j rs ms tuh..
haahaha.. yg xley bla smpai bela ikan yg mahal..
sand dolar la plg ssh nk crik..
kalo ad luck, ad la jmpa 1 atau 2 kt tank org lain..
oleh itu, rajin2la cuci tank org.. duit pn dpt, xp pn naik, sand dolar pn dpt..
all in one..hahaha..mmg seronokla ms tuh..

smpaikn dlu sy lvl 80lbh..xingt brp..
tp sygnya sbb dh deactivate acc lama..
bla bt acc baru xmain plak..
tp tetiber hr ni mood rs nk mula main..
mula balik la kan TABIAT lama tuh..
tp rsnya nk mtk dia0rg jd neighb0ur blik cm ssh j..
mrk pn mcm xmen dh..tgk tank kosong j..
tp seganla nk mtk jd neighb0ur..sius! sbb msh lvl 7..
hahahaa..org lain dh lvl 90smthing..
segan3.. so, ni ingt nk meminjam acc my cinta hati la utk hntr hadiah..hahaa..
main tipu~ tettt..:P
tp mslhnya my cinta da tdo..cian dia..
xperla..nnt esk2 la nk mtk password dia..
tp kna trus trang la..haha..kalo x, dia xbg..adeii~
ap2pn..wish him cepatla smbuh..
ksian gelpren dia kurang ksh syg..
kn da main game ni blik..xtaw la..tp rs dh addict blik..
adek pn dh menjangkit..kih3.. dr xmain n lama tingglkn game tuh
td dia ckp dia pn mula rs nk main dh..hahahaa..

alright..till then..ikan dh lapar..alamak3~~:D

-another story of a LOVE queen-

Sunday, 15 January 2012

ngit ngot

Dear Lens..

haha..da lewat malam bru nk update blog yer..
sius penat hr ni..
tetiba fmly ajak kua sh0pping..
xpg mna pn..
just area e-mart n wisma satok,kch j..
mls nk g jauh..hahaa..

since sy ni mmg liatla nk bgn pagi..
pg td kna kjut awal dgn adek.. 
hurm..dgn mata separa ttutup msk bilik air on sh0wer n mandi..
kjap pns kjap sjuk j air..
so, kna adjust biar air pns j..tp dlm mata ttutup..hihihi..

ni mmg kbiasaan la nih..
bla time nk cuci muka n gosok gigi bru tsdar btl sbb gna air sjuk..hahaa
segaaaaaaaaaaaarrr pon!

siap2 n grak..
not much pn bli..
hr ni the best part, wlwpn dh bsr, bpk bg duit utk sh0pping..
hihi..jd bli la ap pn yg dimahukan..
tp hr ni sy minat tgk pashmina n satin shawl..
so sy rembat j la..i love the color..
polka dot pink n grey.. satin shawl pla sy pick dual colour pnya..
dark green pink.. wahaha..mmg xsah xd pink la kn...
bkn ap, sbnrnya ad bli bju jgak td kaler dark green..so xd tdung yg match, so sy amek la kaler tuh..

oh ya, sempat jga rembat high waist..
c0klat is deff+ly my fav!
ms jln2 tba2 dkjutkn dgn msg my beloved prince..
omg..cian dia.. kaki cdra..
urm.. risau sgt dr blik sh0pping smpai skrg..
bru msg dia td..ktnnya dh pg h0sptl..alhamdulillah..
hrp2 cptla my prince 2 smbuh..rindu dia sgt2..

dsbbkn tlalu rindu n risau n time sh0pping kua msk
kwsan beraircond n pns mthri..
nk dmm rs..skrg bsepah tisu kt lantai..huhuhu..

oh ya..hr ni sy dgr lgu..
n pg td bpk ad ckp
"smua ank2 bpk pndai main guitar..tp ko sorg j xreti"
perghh~~~ sdap gler mnusuk kalbu..hhahaha...bkn xreti..mls main..tp nak..
dsbbkn tu nk bljr la ngn adek yg amek muzik nih..
skali bg chord guitar lgu yg sy nk..dia ckp
"oh maafla..cikgu blm khatam lg..ni ch0rd lead"
hahahaha...adeila..tpksa la mrujuk ayahanda..
hbesla..kalo dia ajar mmg garang..
maw nk mnangis..huhuhu..
xperla..esk kalo ad ms ingt nk bljr sorg2..kunci blik..kah3..

till then..

-another story of a LOVE queen-


Saturday, 14 January 2012

It will rain


test2..hahhaa... hai lens..
dah jam 12tghmlm..
entri kali ni psl lgu lgi..
tp nk share la psl love2..

jap2..ap2pn bc lirik lagu dlu keh..:)

If you ever leave me baby,
Leave some morphine at my door
‘Cause it would take a whole lot of medication
To realize what we used to have,
We don’t have it anymore.

There’s no religion that could save me
No matter how long my knees are on the floor
So keep in mind all the sacrifices I’m makin’
Will keep you by my side
Will keep you from walkin’ out the door.

[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same, if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...

I’ll never be your mother’s favorite
Your daddy can’t even look me in the eye
Oooh if I was in their shoes, I’d be doing the same thing
Sayin there goes my little girl
Walkin’ with that troublesome guy

But they’re just afraid of something they can’t understand
Bruno Mars It Will Rain lyrics found on http://www.directlyrics.com/bruno-mars-it-will-rain-lyrics.html

Oooh well little darlin’ watch me change their minds
Yeah for you I’ll try I’ll try I’ll try I’ll try
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make you mine

[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...

[Bridge]
Don’t just say, goodbye
Don’t just say, goodbye
I’ll pick up these broken pieces ’til I’m bleeding
If that’ll make it right

[Chorus]
Cause there’ll be no sunlight
If I lose you, baby
There’ll be no clear skies
If I lose you, baby
Just like the clouds
My eyes will do the same if you walk away
Everyday it will rain, rain, rain...

lgu ni nk tnjuk btpa sygnya dia kt gf dia..
kalo gf dia tglkn dia dia akn nangis..
bg dia mak gf dia xkn ska dia..dia pn xbrani tgk ayah gf dia..
kalo dia ad kt posisi ayah dia pn dia akn bt yg sma..
ksian ank pmpuan dia bsma lelaki yg pr0blem..

tp mb dia nk sh0w yg dia bkn laki xgna..
bgs btl lgu nih..tp yg xbestnya ad part yg dia ckp rlgion xdpt slmtkn dia..
itu mmg t0tally wr0ng.. sbb kta ad agama..

sy pnh ptus cinta..
n bfore ni parent sy yg jd  pnsihat utama utk bt sy trusknk hdp bgni..
bla kta xmatang, kta bfkran b0doh..
mcm org xd agama..
snggup mati sbb bf tingglkn..n ap smua yg mrepek2 la..

f0r th0se yg bc nih..kalo muda lg, pls jgn bt pkra bkn2 utk cinta..
since sy pnh bcinta n hrpkn sesuatu suddenly break up
mmg frust.. mnangis..thank god..kta ad tuhan..kta ad ibubpa..kta ad kwn2..
mrk smua la yg byk bg s0kongn dn dorongn ms kta skt..

utk kwn2 sy di matriks trutamanya geng2 tutorial sy 
n kwn sblik n jiran2 sy, abg angkat n kakak ipar sy trima kasih byk2
sbb dh ceriakan sy, hepikan hari2 sy
naikkn smngt sy bla sy d0wn..
tgk airmata sy.. bt lawak even sy rs xfunny n cba tbhkn diri..
sy ucapkan gazzilion ucapan trima kasih n sy akn ingt anda smua..
syg kmu smua..to my parent..terima kasih snggp byr bil tlf0n mhl..
sbb nk kol hari2 just to makesure that im okay..
everyday okay..stp kli hbs klas n sblm td0..
n bg lots of m0ney for sh0pping dgn kwn2..

thank u of c0urse to Allah..
tnpa Allah n tnpa kekuatan yg Dia tiupkn sy xkn bhgia bgni..

wlwpn sy sdey, d0wn dgn truk oleh s0me stupid guy..
akhirnya sy bgn, jd se0rang yg ceria..
n finally Allah send me the REAL PRINCE..
PUTERA yg sy tunggu2 slama ni..
dr segi personaliti, sifat dn mnepati ap yg sy hrpkn utk seorg lelaki

spjg mngenali dia, sy jd org yg plg bhgia..
merajuk 2 mmg asam garam bcinta..
tp dia ajar sy byk erti hdp..
byk mnasihati..utk kbaikan bsma..
dn sy bsyukur utk itu..

dn sy bhrp dia akn jd seorg lelaki yg bley jga sy
sptmana dia jga mnghrpkan seorg lelaki yg bley mnjga anak prempuannya nnt..

mana2 lelaki, jdlah lelaki yg baik..insyaAllah, nnt ank prempuan anda akn dpt
lelaki yg baik mcm kmu jga..lindungi ank prempuan kmu..
kpd prempuan, lindungi diri sndri..jg dri sndri..
spt kamu mengharapkan anak prempuan kmu mnjga dirinya jga nnt..
menyayangi manusia itu b0leh..
tp jgnla mlebihi sygnya kta kpd ibubpa n tuhan yg satu.. 

for my b0ipren, terima kasih byk utk smuanya yg tlh kta lalui slama ni..^^
i'm waiting f0r u to take me..i love u so much!
f0r all my friends..thank u f0r everything.. tlg hepikan,ad dlm ssh n sng..^^
for my parent, thank u s0 much..xterbalas jasa mak n bpk.. I love u both so much..
for my siblings..thank u s0 much sbb xhenti2 mnegur n bg smngt trutmanya my kakak..kih3..:P
to god.. thank u Allah, sbb bg sy smuanya yg sy ad skrg.. tnpaMu hmba tidak dpt mngecapi kbhgiaan spt sekarang.. syukran ya Allah.. f0rgive me for all my sins.. amin ya rabb..

-anothe story of a LOVE queen-

copyright© All right reserve by Yra13