Ads

Saturday, 15 December 2012

Hello Kitty Malaysia Is Finally Here Today!

A Super Good News to all Hello Kitty Fans!!

I believe a lot of you girls and guys searching around
where to grab for Hello Kitty products in Malaysia for a really
long time…

And today…

Finally… Hello Kitty Malaysia is here..!

They are selling for Hello Kitty products and tickets for
Sanrio Hello Kitty Town Malaysia through online!

Currently they’re having Hello Kitty Lucky Draw, and you can
have have a chance to win for “Samsung Galaxy Y Hello Kitty Edition”
(Value: RM399 each).
If you don’t believe me check it out for yourself here,
while it’s still available:

==> http://www.hellokittymalaysia.com

This special Hello Kitty Lucky Draw is valid for a limited time
only, which it may be taken off completely. Stop reading this now,
and go to the Hello Kitty Malaysia website and get a chance to
win now:

==> http://www.hellokittymalaysia.com

If you’re reading this blog post too late, then you may have missed it.
Don’t leave a comment to complain because there’s nothing I can do.
I DID tell you it’s a limited offer :)


Join Lucky Draw Now

Tuesday, 7 August 2012

akibat byk acc

Salam.. cehh..bersawang dh blog nih..
ni pn kes 5 kali trial an error kluar msuk yahoo bru dpt bkk..
pdn muka sbb byk sgt acc..
ni kes sbb time2 bljr gna blog la nih.. email byk nama, pasw0rd entah mn 1.. kwang3..
nsb bek gna alternate email.. b0ley dslmtkn lg..

kes dpt ksdran nk berblog lps bc blog kakak tayer..hoho..
bc pnya bc nk kmen..hamek kaw~! acc lain dh gna..
mnyampah tgk blog 2.. hais~~
xperla.. nk buek macamano~ skrg smpai bla2 kna ingt psw0rd ni..

xlama lg nk raya..
weee~~ balik kpg.. hoho..
tket smua da stndby..
tp raya ta0n ni bju 1 jek..heheh..
bkn kedekut.. tp nk save.. sbb kono bg angp0w kt omak n abah den..
klo xbg kayo den.. 15 16 pasang eden b0li.. hikhuk..

raya ni xd prncngn kot.. nk brehat menggemokkn diri kt ghumah..
oik.. habeh den kono marah ngn cinto ati den..
hais..ckp nogori pn hncur.. mtk maaf.. :(
nk bljr xd org nk ajar..

ap2 pn blik ni kna la usaha siapkn bju lg 1..
bkn bju raya.. tp bju kwen..
sy kwen? huisshh!! ap plak kesitu..
xlah.. blm ckp lg simpanan ni..
nk kwen bsr tggjwb.. jd klo xready nk pikul,
 have a great life dlu la sbg anak dara pak cik obeng.. ngaa~~

orait enuf merapu.. tgh crik tukang jahit..
g0ogle3..ngee^^

-another story of a LOVE queen-

Monday, 9 April 2012

I won't see you tonight..

Dear Lens..

waa~~~~ lamanya xupdate ap2.. 
seronok sgt bla bz..
hihihi...(gila ke ap?? )
bkn cmtu.. bla bz cmni bru la rs berbaloi sket kehidupan ni..

oh ya.. 
29 hb ni knsert a7x..
huaaaa~~~ sius rs nk tgk.. 
hr 2 pg the curve soping2..
ntah cner kaki sy gatal la nk melangkah msk ke kdai muzik ni ha..
nk dijadikan cerita, Xingt la nm kedai 2.. tp taw la tpt dia ktner..
(short term memory~~ again2 n again..hahaa)

pnya la tkt nk tnya.. 
al maklum hati mahu tp malu..
last2 pksa pnya kna paksa dgn my chenta
memberanikan diri j la g kt kauntr tnya kt tauke 2..

dialognya berbunyi

est: errr~ encik, nk tmpang tnya, sini ad jual tiket avenged sevenfold live in malaysia x?
tauke: ad2.. sini tiket konsert semua jual.. itu avenged live in malaysia tgk sini la 
(smbil bg flyer n tnjuk brp tiket lg available utk stp kelas mngkut zone)

aww~~ mlonjak2 girang hati ms 2.. 
my chenta geleng2 kepala dh..ahahaha..
maaf yer abg~~ dpt gelpren cmni mmg pyh sket..

pastu my chenta tnya..
"awk nk g btl2 ke?? biar btl awk ni??
sanggup..nk tgk mr gates..

sy pn jwb..

"alaaaa~~ syg nk tgk mr gates.. abg xbg ke syg pg?
wuwu.. td mcm bg sgt..."

dia pn jwb

"bkn ap..awk 2 pmpuan~~(terusla bebel dgn byknya.. xsnggp nk taip..hehee.. kna crmh dpt tauke..
lucu gler rs)

ni ha flyer yg sy dpt.. bwak tdo.. ahhahahaa.. demimu mr gates.. 




tolongla2... nk pg~~~ nk tgk mr gates..

sbnrnya ad smpn duit nk g tgk..
tgl nk beli j lg..
selangkah j lg..nk jmpa mr gates..
dr zmn mtriks mengigau2 nk jmpa..
ni j peluang..dh dkt dh...
adoi3..

persoalannya: akan pergikah yesty yusra bt obeng ke konsert avenged sevenfold???

kita tunggu j lps bln april ni ad update x..klo xd update 2 xd la 2..
huahahahahaa...

ap2 pn.. i love u mr gates~~~ 
oh xbley.. chenta my hensem lg byk..(nnt dia jelesh mati saya..teng3~~)

ap2 pn lyn ni dlu la eah~~


huhuh.. mmg so far away btl la mr gates.. huhuhuhu..TT-TT

-another story of a LOVE queen-


Wednesday, 22 February 2012

langit nan indah

Dear Lens..

hari ni seronok sgt
sbb?
bgn lewat..hahahaa...
seronok ke?
agakla.. lama xbt cmni..
pastuh kna kjut ngn bpk..

mlm td tdo lwt..sbb 2 la bgn lwt..
tdo lwt sbb men game?
bknla.. gayut dgn my beloved mister la..
teanjat org digi yg bam2..
smua klam kbut naik tiang sbb my mister 
kata nk kol..tp lama sgt tgu..
pastu tba2 dh xhiraukan phone bru dia kol..

nsb bek xd lmh jntung..hurm..
ap j la merapu ni..haaha..
da la lama xhupdate blog ni..
blog 1 pn xupdate jga..
byk hal tjd mgu ni..mcm dlm drama pn ada..
yke? 
agaknyala.. rasa sdey, ssh hati,benci smua ada..
tp syukur alhamdulillah case closed already..

so i finally can move on to the next chapter of my life..
i think love life suits me best..
tehee.. well, he's only asking me to be his housewives..
not a workaholic wife..
sometimes i wonder why
but i guess, its time to let myself to follow the flow of my life..
My destiny, my future has been set and written by God..
and i'm here to try my best in everything..
anything i do may seems not bring any luck
but i will not stop here until I found what has been written for my life..

i just want to say Alhamdulillah
until this very wonderful day
I still been given a chance to find my future..
to try, to struggle..
my life may not as easy as others
but i believe, there will be a bright future ahead..

all i have to do is search, try my best and be happy with every 
situation ive been through
my dad, my beloved mister, my sisters, my sister in law(should i say?)
always there..lending their shoulder for me..
they taught me to who i am today..
and i should thank them.. also my mom..:)

alright, sesi luah prasaan dh hbes..
so i just wanna show u something i've done last night 
which is sesuatu yg sgt btggjwb bt sy bgn lwt bg td..
menyambung idea my beloved mister..ngeh3..

here it is..

this one scra rawak j..blm finalize lg..


alright till then

-another story of a LOVE queen-

Saturday, 18 February 2012

tiada kata secantik bahasa :)

Dear Lens..


tiada kata secantik bahasa..
untukku puji adinda~~

masih tngiang2 kt tlinga nih..
stp hari dgr lgu ni klo rindu..
dlu thp rindu mungkin dari sarawak smpai ke semenanjung..
tp skrg thp rindu rsnya seluas langit di angkasa.
(kenapa sy jd jiwang segini yer? )
hihihi... 

rs mcm jd org lma2 j dpt lgu cmtu..
slalunya org bg lgu fresh..lgu bru..
ikut trend ank muda skrg..
tp pak cik sy pnh ckp..
lelaki yg btl2 serius adlh lelaki yg lyn lgu lama2..
sbb feeling dia lbey..
org skrg lyn lgu xd prsaan sgt..
prsaan 2 ad..tp xskuat org dlu2..
sbb 2 la cinta org dlu2 smpai jd lagenda..

hurm..bla dpt lgu lama ni
nak2 dr dia, rs mcm berbunga2 j hati..
dia dh bg ut sy..
sy blm lg..
td ms tgk crita korea kt chanel 393 one hd tuh
ad la iklan..
iklan 2 bground muzik dia lgu yuna..
sy dgr lyric dia mcm agak menarik..

so sy tnya la adik brdik sy lgu ni tjuk dia ap..
pastuh sy search kt youtube n jmpa! 
lgu ni khas utk awk..yg bc blog sy snyap2 rupanya.. 
hehe..nsb bek awk bgtaw..
tu la reason sy nk truskan menulis blog nih..
trima kasih byk..

klo rindu sy, dgr lgu ni keh..(wooppss~ jiwang3)
klo nk muntah, sila2 la muntah.. jgn malu, jgn segan..hihi..


tgkla lirik dia..
rs mcm org lama2 j dgr lgu ni..
i loike^^

till then..

-another story of a LOVE queen-

Sunday, 12 February 2012

sarang labah2..

Dear Lens..
lama xupdate..
dh bersarang dh labah2 kt cni..
hurm..lgpula nk update ap j kn?
bkn ad topic pn..
mgu ni bz main illustrator..
selaru kpla..xtaw nk bt ap..

last2 bt lego j..



ni la yg sy bt last2..
mlm ni pla kna pke esk nk bt ap..
sbb? hurm.. si buah hati pngarang jntung bz...
nmpk gayanya buhsan lg..=.="

tp dlm hati sdey sgt..
org manja yg biasa dbri phtian ni klo kurang phtian sket
mla la mcm knk2 kurang gizi..
kalo dia concern xper..
dia jnis passionate..
ap dia bt smua bsungguh2..so xd pluang la
nk kna kcau ngn dia time dia bz..

nampaknya esk sy kna bzkan diri..
kunci hp dlm almari spy sy xcri dia..
nnt termngacau pla..
sy xley tgk henset..
trus trang..mst rs nk call j dia..
nnt kn mngcau pla..

berintnet j la jdnya..
urm..ad bnda lg nk luah.. tp mcm xd ayat yg cntik utk disusun..
so sy rs, better sy snyap j la..

tp skt juga di tahan..
oleh itu, sy nk baring,tutup mata,bukak folder lgu metalcore
pasang earphone, volume paling kuat n baaammmm~!!!
forget the problems..

ad msnya sy rs nk ktwakan diri sy..
tp ada masanya sy rs nk bt xtaw j..
seronok jd org yg bt xtaw ni..
sius..bla rs xd prasaan tu, xsnstif,
xterjejas dgn org dskeliling, kta rs kebal sgt..
time 2 kta rs best sgt..:)

hihi..ap2 j la sy merapu kan.. 
alright till then..

-another story of a LOVE queen-

Sunday, 5 February 2012

posto2..:P

Dear Lens..

lama xhupdate..
hihi...sebok upload artwork kt blog lg 1..
adeh~ ssh la nk bt jd professional..
rsnya sy blm ke thp itu..
sy cuma mahu keselesaan shj
dats y sy mnulis ikut ap yg sy rs sy slesa n xksl sbb xjd org lain

oh bai de weyy~ hihi..
mlm td my chenta kol telefon rumah
which was something that i thought that

"woww.. how sweet"

al- maklum xpernah rs..
no one ever does something like that to me
he's the first guy yg brani kol no rumah
dan sy rs  tharu..kwang3~~
cair mair plak..:P

sy plek n tnya knp?
dia ckp,

"kalo xbt cmni xmrasa la jd mcm org dlu2..kan? "

yer jgak kn..skrg tlalu cnggih..smua nk vdeo call, ym, skype, n ap smua jns la yg bley call n nmpk mka..
tp sius klo call cmtu jd rs rindu sgt..
sayang mkin dlm
cinta ap lg la kan..hahaa..bergiwangan di petang yg indah..
rosak j..

hurm.. dsebabkan tu sy rs nk hsilkan sesuatu sbb dia dh bt sy rs jauh sgt
yerla..dlu xd la rs jauh sbb bley j vdeo call, call hp xkira ms..men hntam j..
pastuh gduh..mb ni cra dia kot nk bt syg btaut kmbli..kih3..

oh back to the topic.. ni la yg sy hsilkan td..


ni lbh kpd gmbr poskad...

adoh~ bab2 nk explain gmbr ni la fail..
okeh will try my best to explain

memandangkan percintaan kami dipisahkan laut china selatan,
namun, hati kami ttp dekat..
signal cinta ttp kuat walaupun bejuta batu jauhnya..

signal merah di raub adlh signal cinta si dia..
signal cinta du lundu adlh signal cinta sy..
signal cinta dihubungkan terus dn boleh silihat melalui google map..

bak kata org puteh

"distance mean so little when someone means so much"

xgitu? hihihi.. 
sepenuhnya menggunakan photoshop
tlisan pn sy gnakan brush utk hasilkan love..
terpaksa buat detail utk nampakkan tulisan..
gmbr peta pla google map la..hihihi..

alright, till then

-another story of a LOVE queen-

Tuesday, 31 January 2012

sampai menutup mata

Selamat malam Lens..
 hr ni bosan banget main game j kja..
naik loya tkak..
smpaikan rehat 5 minit pn mata tbyg2 strategi nk naikkan XP
ni mmg btl2 dah mer0yan game namanya..huhu..

sampai menutup mata main game xthan!
eh3..bkn game lor..
tjuk entry ni psl cinta..
haaaaaaaaaaaaaaaa~ gado plak..
sy la ni..(ketuk kpla sndri)
syg dia smpai mnutup mata..s0bs2..


cececey~

da la hujan..
bak kta bestfriend sy.. kalo btl dia syg, dia cari..
hurm.....
maafla entry gwang mlm ni lens..:'(

till then..

good night..

sleep tight..

sweet dreams..


-another story of a LOVE queen-

Sunday, 29 January 2012

b0mba penyelamat

Dear Lens..

hari ni rs nk marah pn xjga
rs geram pn xjga..
rs sdh pn xjga..
haish..smua bcmpur aduk prasaan nih.. 

ap yg pasti mmg sy membebel byk hr ni
ap xnya kalo dh jd bomba dn penyelamat..
hahaa..kalo dlu jd bomba dn pnyelamat adik no 3..
almari kunci dia xley bkak sbb knci hilang..
dh xpsl2 patahkn chain besi tuh dgn gunting bomba..

hari nih 2 ekor kucing hilang..
ni kalo hilang, xlain la dlm enjin kreta..
maafla xd gmbr.. tgh panic, xd ms nk amek gmbr..haha..
okeh as i was saying, mrk mmg ska main msk dlm enjin kreta n tdo dlm tuh
yes td0~! Ya Allah..sbr j la..
brp kali sy istighfar mnyabarkn diri..
mmg mncbr keimanan btl..
pnggil2 xjgak mncul2..
skali tgk ekor si egg tuh..
sy try tarik dia trus larikan diri ntah ke bhgn mana la dlm bhgn enjin tuh

nsb baik la pg lagi..bpk pn alhamdulillah la xd nk pg mna2..
kalo x, mmg la kn ank kucing nih..
tpksa sy ltakkn si pok2 n ncem kt dlm sngkar skali ngn mummy diar0g..
yerla..kang dh jmpa yg lain plak hlng..

yg rs btl2 la kot sy nih ad sinting sket..haha..ad ke pg kt mummy diaorg 
n tnya, mcmana nk pnggil ank ko suruh kua ni? bt bunyi jap cr2 nk pnggil..
dh mmg kucing mmgla mengeow kn..yg sy pg la pcya yg itu cr utk pnggil ank dia..
haha..siap tiru n mnungging bwh kreta try pnggil..
pn xkua jgak..
last2 hlng sbr trus mtk bpk tlg bkakan aper tu yer org pnggil yg cover ats enjin tu?
mtk bpk bkk yg tu la nk tgk..
pun xnmpk..

lbh krg 20 min mnunggu siap ktuk2 lg bumper kot2 dia tsdr dr td0..
doa jgn ckp la asek mtk dia kua j dr njin tuh..yerla..lgpula bdak pra skolah dh blik
kalo2 mak blik dr skolah awl xke haru bpk klm kbut nk ambik mak then ank kucing msh kt bhgn enjin..
sy ni mmg kurang pnyabar kot orgnya..
dh hangin kus2 dtg, maka trnampak la
pnyapu lidi tsndr kt dinding..
sy pn capai la pnyapu lidi trus g tepas2 kt area tayar dpn n sskali jolok jga dlm ruangan 
yg ad dlm enjin tuh..tdgr j bnyi ank ucing tu mrh..
sy truskn kja mnepas dgn rs grm yg ada..hahaa..there u go..akhirnya kua pn si kcik egg tuh..

bjya msukkn dlm sangkar..
skrg ni seekor lg yg bnama chess.. sbb bdn dia petak2 kuning hitam n putih mcm papan chess..
yg ni xdkthui hilang kmana..tp gerak hati kuat ckp dlm enjin jga..
sy pn pg tepas2 la lagi kali ni sblh kiri pla..naaa..kan..kluar seekor..hahaa..
adoyai~! nasib baik korg c0mel taw.. 
ingt sy xsyg ke korg nih..siap mmbebel xtahan..
lagak mmbebel mcm la kucing tu fhm..
xberkelip mata diaorg kna bebel..aig0oo~

ni sm j ngn kes smlm..so, hati2 la ank kucing ni ska sgt men dlm enjin kreta..
nmpk mcm xd..tp ad mnyorok tdo kt dlm..
sygni kucing anda n makesure bilangan cukup sblm hdpkn ennjin kreta..
ceh2..bt pesanan khidmat msyrkat ler plak..haru tol~

yg plg lucu ms tgh ketuk2 kreta td tuh ad la bdak pra skolah
lalu dpn umah dgn bjln memimpin tgn mak dia..
sy lupa sy duduk, mngtuk2 kreta mmgla xnmpk..

tdgrla ank dia ckp kt mak dia cmnih

"mak2, ada bunyi plek la mak..bunyi ap tu mak? ada org ke sblh situ mak?
mak..ada org ke mak? tkt.."

hihi..comel j..alahai..mak dia pn xnmpk..trus sy stop mngetuk..adush rs org gila j..hahaa..

alright till then

-another story of a LOVE queen-

Friday, 27 January 2012

dua,dua,dua,dan dua

Dear Lens..:)

dua?? 2?? two??


 yer~
dua apa?
dua tahun..


eyh? dua lagi?
yer..
dua apa lagi?
dua bulan la..


ni byknya dua??
okay..meh sini nk trangkn..
hari nih genapla

2 tahun, 2 bulan, 2 minggu dan 2 hari
sy dan buah hati pngarang jantung sy bsama..:)


yes..we have been in this relationship for 
2,2,2,2
2years,2months,2weeks and 2 days..:)



relationship is made by two hearts, 
and i pray that our love will stay f0rever until  Jannah..
Dear god, thank you so much for giving me such
a nice prince.. thank you for hearing my payer while my heart is bleed
thank you Allah for giving us such a wonderful opportunity to met each other
and to love and to be loved..
i just want to say syukur alhamdulillah to have him by my side..:)

dear my prince, 

terima kasih sbb jaga syg dgn baik slama ni
didik sy, bimbing sy kearah yg lbh baik..
trima kasih sntiasa bg sokongan moral dn nasihat yg berguna utk hdp ni..
sy syg awk..syg sgt..
wlwpn kisah cinta kta xseperti org lain..
tp sy ttp bsyukur dgn ap yg kta tlh ada n lalui sblm ni..:)
love u till Jannah..


this song is for us..:)

till then

-another story of a LOVE queen-


Wednesday, 25 January 2012

Pelangi nan seminit dua

Dear Lens..

hr ni smbil main2 game rajin pla tgn ni mengklik2 f0lder lama..
smua f0lder dh bersepah dlm xternal hard disk..
dlm byk2 f0lder terserempakla dgn gmbr anak2 sy yg dlu..

anak? 

anak arnab la..huhu..sy blm kwen lg..
mana dpt? well, my chenta yg hdiahkan..
ktnya utk hlangkn kb0ringan sy..
disamping tuh dia nk tunaikan hasrat sy nk bela arnab..
mana taknya, hari2 ckp nk arnab.. mb my chenta xthn kot sy hari2 sbt psl arnab..
kt pasar satok, arnab djual dgn hrga yg murah..skali dgn mknan..


sy namakan mereka Petto(jantan yg bwrna kelabu) n Kula(betina berwarna tea br0wn)..
my chenta call them kewell (petto) n kelly(kula)


ni bru buka dari kotak..jgn risau..ad lubang :)



1st time dpt arnab..nk2 dr org yg dicintai..
excited sgt.. pastuh bg mrk mkn..mrk kuat sgt mkn.. 


rehat santai2..mb nk biasakan diri kot..c0mel btl~!


well, this is petto..
dia ska sgt meniarap gni..


and this is kula
pun ska meniarap..hahaa..


nk bt aper tu? 

hrm..malangnya cuma dpt bela mrk dlm 2 mgu j..
mgu tu stress sgt..asaimen blambak, dgn FYP lg..
sius hari2 nangis 
bkn sbb ap..tp sbb mrk tba2 kna sakit perut..
mula2 my daughter kula..s0bs2 TT^TT
sius nanges mcm nk rak ms tuh..
dlm sminggu 2 sius tkt nk kua bilik sbb nk jg mkn minum diaorg..
kwn ckp palet yg pnjual tu bg bkn palet utk arnab..
mcm utk ayam..
sy pn xtaw sbb my chenta ckp pnjual tu bg mknan tu n claim that palet tuh mmg mknan arnab..
sian kula..xdpt bthn lama..
sy plak b*d*h btl sbb xslidik cr2 nk jg arnab..

mmg mnangis j la tgk dia skt n mninggl dpn mata.. sius sdey..
my chenta pn risau..
pastuh awl2 pg lg dh trun dr apartment k0lej n gali tanah sbb nk kuburkan..
ms tuh my chenta dtg sbb nk tgk kdaan sy..
sy balut my baby ni gna tisu bsr ckp nmpk cm kain kafan..
sius xtaw nk bt ap..mmg jahil btl la kn..

pastuh my chenta n kwn tgur n ckp mati haiwan peliharaan dh mcm org mati anak..
sius serabai sgt ms tuh..dgn shawl yg xtratur, pkai sweatr n sluar mmg 
mcm org mati anak j..huhu..mmg la..dh syg kot..
dah la ms tuh xd alat utk gali tanah..
sy cma bw pmbaris besi j..dgn pmbris besi tu la sy gali tnh..siap mnangis2 lg..
cececey~ dramatik btl..(hais malu kot~)
siap bdrah2 lg tgn sbb kna pmbaris besi yg tjam tuh..dh la tanah keras..

then my chenta tgk sian sgt kot so, dia pn tlg galikan..
dgn kwn dia tmnkn jgak..pastuh bru siap mengubur.. huhu..smpat lg bc al-fatihah..
p0nteng kls gak hr tuh..sbb rs nk gila da..alahai~~
emo btl..hahaa..
smngu pastuh Allah pn sygkn Petto..
dia pn pergi dpn mata sy.. n sy kburkn dia kt sblh kubur Kula jgak..

teruk btl sy mnangis ms tuh..
smua h0usemate risau..
pastuh my chenta pujuk ajak pg kls pn msh xnk..(huish~ trok btl)
nsb baik ms tuh khdran xwajib sgt..kalo x, mmg xley d0k exam la kan?
spjg hari sy d0k blik..kms blik, mop2 lntai gna kain..
dn dlm keadaan menangis ofc0urse..
pastuh my chenta ni xpuas hati jga..
dia risau agaknya..makwe dia sibuk arnab meninggal j..xjg pla dia kan..
alololo cian pla kt chenta sy tuh..

pas kls dia kol nk jmpa n ajak mkn..
ad j plan dia nk bt sy ceria blik..
dia pn sdey agaknya kot.. tp sius dia la yg tbaik..
mampu bt sy ktwa blik wlwpn sy sdey sgt..
dia ckp, Allah sygkn mereka..

s0, lama2 sy pn redha..dia ckp xper nnt kalo dh xbz, nk buka ladang arnab pn b0ley..
hihihi.. lucu j chenta sy nih..
ap2pn sy hrpkan nnt sy akn jmpa mrk blik..insyaAllah...amin..
sdeynya xdpt jd tuan n ibu yg baik.. s0bs3..
dear my chenta, trima kasih byk, ad time ssh n sng sy
trima kasih hadirkn kbhgiaan utk sy..penuhi stiap keinginan sy..
wlwpn sy xreti jga baby arnab tuh..s0b3 TT^TT

buat rumet2 sy n kengkawan sy ms tuh trima kasih sbb tlg sy jg Petto n Kula
main ngn Petto n Kula, n bg cdngn utk bg mknan utk diaorg 2 nih..
rindu korg smua taw..minta maaf la kalo korg tdgr est nanges sblm subuh lg..
mb korg tkt n ingtkn hantu..tp sbnrnya est..
ap2pn trima kasih byk2 smuanya :)

buat Petto n Kula,
tunggu mama kat sana yer.. mama akn cba yg tbaik kt dnia ni utk bt ibadah..
mama nk main ngn korg 2 balik..
mama syg korg..
mama halalkn makan minum korg..
trima kasih sbb dh hiburkn mama dgn telatah manja korg wlwpn skjap..
wlwpn korg hanya haiwan..tp mama syg sgt ngn korg bdua..

(al-Fatihah)

till then

-another story of a LOVE queen-

Tuesday, 24 January 2012

my very first :)

Dear Lens..

alright, sy ad crita td yg sy rupanya ad chinese family..
so, mmndangkn atuk nk kmi dtg, so kmi dtg la menziarah ke sana..
wehee..xjauh rupanya.. 
s0 ms kmi dtg,
smua org tpinga2..yerla kn, dtg2 hnya atuk sorg j taw
saudara mara yg lain xknl n xtaw lngsung pn..
sy plak berhijab.. mb ad kjanggalan sket disitu kot bg mrk..

tp xksh lah..duduk j..
pastuh bru la atuk crita smuanya..
dia ckp kt anak2 dia..which i may call auntie..
hrm..rumit jga salasilah keturunan sy nih..
yerla, baru tahu mmg tercengang..
my chinese family pn blur2..hahhaaa..sius rs lucu tp seronok la plak..

ap2pn, today i've got my very first angpow
given by my grandpa..tehee..

so here it is..


thank u so much grandpa..:)
dia pesan spy slalu dtg jnguk dia.. jgn tkt untuk dtg bmain kt sana..
syukur alhamdulillah, dipertemukan dgn kuarga kndung sndri
wlwpn berbeza agama dan bangsa..
atuk ckp dia xmain2..xcrita tipu..
dia ingt sgt n tahu yg kmi mmg keluarga..

hurm..sy rs tharu la.. huhu..puzzle yg strusnya tlh terungkai..
so,rupanya byk mix jga fmly sy nih.. ini la satu malaysia..hihi..
sy bersyukur sgt2 :)

till then

-another story of a LOVE queen-

Monday, 23 January 2012

Gong Xi Fa Cai

Dear Lens..

Selamat pagi^^
hr ni 2nd day chinese new year..
stp thn sy akn pg umah cikgu sy..
tp thn ni mcm mls pla nk kua..bkn ap..dh bsr seganla..hihi..
nk2 dh grad tp xd kja..urm3..nnt asek tnya..huhu..

oh ya, ni nk crita..
pd suatu hari yg indah..
burung2 pun xnampak sbb dh terbang jauh..
(ah mngda nk intr0)
okeh td sy men game..
sbuk2 main dgn hepinya tdgr la pak cik tgur bpk..
pak cik tu abg kndung kpd bpk..mrk ni mmg rpt n gila2..
hihi..dia glak sbb rumah ad ser0mbong..

tp tjuan sbnr dia dtg adlh nk ajak fmly sy n fmly mak cik(kakak kpd bpk)
pg beraya rumah family cina kmi..
(eyh?? ad fmly cina? xsangka..arwah nenek n atuk xpnh ckp pn)
smlm bpk ad ckp.. fmly ni sblh bpk..
pak cik ckp bgni..

asal usul dia bgni,
mrk ni cina selakau..
mak mrk ni adik bradik dgn arwah moyang sy (hj busri)
ah pening da skrg..
hj busri, ayah asal indonesia, ibu pla asal cina selakau

waa bsr btl kuarga sy sbnrnya..sy xtaw..huhuhu..
byk mix pla tuh..
silap hr bulan taw2 ad kuarga org puteh plak..ah sudah~~
skrg yg dh knlpsti fmly ni ad mix
arab, india,cina,selakau, melanau,bugis n jawa.. 
ap2 pn, rs nk bukak j salasilah ktrunan sbb nk tgk..
lgpula byk fmly yg blm dknli..
dhrpkn dptla knl bley la dktkn silatulrahim..:)
alright till then

-another story of a LOVE queen-

in loving memory..

Dear Lens..
hr ni nk share yg sdey2 pla..
aiyoyo..jgn risau~ xpyh sdia tisu pn..
tp kalo fhm mmg perlu tisu jgak..

hurm, hr ni sdg buhsan2 main game..
smbil tgu ms pokok nk mmbsar kt Monster w0rld
tgn ni mla la menggedik nk cri lagu utk halwa tlinga..
ececece..ad j..
pastuh tjumpa la f0lder alter bridge yg pernah di d0wnload tp blm pnh bkak..

s0, hari ni kiranya hnya lyn konsert alter bridge kt amsterdam thn 2009 dlu..
dlm mndgr2 tuh..
dpt tangkap la 1 lgu dey nih..tjuk dia 

In Loving Memory


ni la dia..
Myles Kennedy ckp, lgu ni Mark Tremonti btkn khas utk mak dia..
mak dia dh mninggl..

ni la bait2 lirik yg si mark nih dh nukilkan..


Thanks for all you've done
I've missed you for so long
I can't believe you're gone
You still live in me
I feel you in the wind
You guide me constantly

I've never knew what it was to be alone, no
Cause you were always there for me
You were always there waiting
And ill come home and I miss your face so
Smiling down on me
I close my eyes to see

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me

I carry the things that remind me of you
In loving memory of
The one that was so true
Your were as kind as you could be
And even though you're gone
You still mean the world to me

I've never knew what it was to be alone, no
Cause you were always there for me
You were always there waiting
But now I come home and it's not the same, no
It feels empty and alone
I can't believe you're gone

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me

I'm glad he set you free from sorrow
I'll still love you more tomorrow
And you will be here with me still

And what you did you did with feeling
And You always found the meaning
And you always will
And you always will
And you always will

Ooo's

And I know, you're a part of me
And it's your song that sets me free
I sing it while I feel I can't hold on
I sing tonight cause it comforts me



hurm.. tgk muka si mark ms dia main guitar kt dlm vde0 nih ms pminat nyanyi
pn dah taw dia nk nangis..rapat kot ngn mak dia..
bc la bait2 lirik nih..nmpk dia rpt n baik ngn mak dia..
tp sius, tharu o kalo sy jd mark nih..
lgu sy buat pastuh dpt pla pminat mcm kt amsterdam nih
mmg menangis ms main gtar..
tabah jgak yer dia xkua air mata..hihi..

spttnya anak2 muda zmn skrg pn bgtu..kna baik dgn org tua mrk..
jgn nnt bla dh xd bru nk trsa khilangan..ms mrk ad ni lah kta nk mnghrgai mrk..
org ckp syurga bwh tapak kaki ibu..
tp jgn plak smpai crik kanta pembesar nk tgk kaki mak..
mmg xnmpk la syurga situ..haha..
simb0lik j ayat tu.. spy kta h0rmat ibu kta..
bkn ibu shj..ayah pn mst disayangi..:)

alright till then..sayangi ibubapa anda..

-another story of a LOVE queen-

Saturday, 21 January 2012

a day with couzzy~

Good Morning Lens..
wahaha..lewatnya good m0rning tuh..
hrm..smlm xsmpat update ap2..kepala berat sgt..
since shrian berpenatan kuar2 ngn adik brdik n kazenn..ngehee..

blik2 pn trus main game,pastuh trus td0..
ad la msg2 n kol2 jgak ngn cinta hati n bakal akak ipar.. :P
well, as usual,bla bgn pg mcm lupa ingtn pla.. nk recall blik ap sy bt smlm..

oh ya, smlm kazen ajak kua sbb nk tgk wayang..
sbb kt0rg ni lmbtla bsiap (hahaha) jd tgk wayang pn 3.30
smntra tuh jln2 dlu la mamam..
hrm slama ni jns jrg nk angkt cmera hp tuh dpn org..tp kali ni 
dtg angin kus2 nk amek gmbr..(slr tnggl..hahaa)
alright..ni la sket2 gmbr yg dh dtapis..haha..


ni ngn kakak sulung.. 


nih ngn adik :)


nih plak adik bongsu n kazen :)

slesai mkn kmi pn jln2 la tgk brg.. n opkoz bli byk coklat..hahaha
pastuh bru tgk wayang..oh ya lupa nk ckp crita ap..
crita bujang telajak.. belum terlanjur..
adoyai~ ingt ad 3 kmbinasi plawak n ad tauke skali tu lawak sgtla critanya..
ermm mcm hampa j tgk crita tuh..
kalo nk taw knp, kna tgk sndri..
xnk la kmen lbey2..sbb diff pers0n diff perspective 
ap2pn s0kongla industri perfileman malaysia..ngeh3..

oyeah~ pastuh b4 balik~~ jeng3..
 lagi baluun bli d0nut n d0nashi kt big apple..(gila mkn bnda manis..hahaa)
wah3..smpt lor amek gmbr b4 blik..
1 j..:P


mmg kekok bla org yg amekkn gmbr..dtmbh rs segan..
(tp gdik nk gmbr gak kn.. amekk~)

alright..till then:)

-an0ther st0ry of a LOVE queen-

Friday, 20 January 2012

he brights up my day

Selamat tghmalam Lens ku syg..
wah3~ berbunga2an hr ni yerp..

ingtkn sbb mlm td kredit tmt tmp0h so xdpt la nk dgr suara dia hr ni..
skali bpk bg card topap utk dg RM10..
hepi xterkata^^ 
thank u s0 much dad.. i love u :)

well, hr ni ptg td bru dpt call dia..since dia ckp nk cuci luka..
okeh sy tgu dgn pnuh stia..:)
pastuh kmi ckp la kjap smbil sy sbok main game..
hehe..hari ni addict main game bru..jam 1 karang bru nk hrvest pkok..
oh ya, hr ni sy da addict main monster world..
game fb gak..hahaa...aperla..mcm xd kja..
(mmg xd kja p0n) since kwn sy cik sandra yg pr0mote..
n sy mengid0lai beliau..haahaa..sius jlesh tgk dia deco laman..huhu..
nak cmtu gak..tp xreti..kih3.. xper2..1st2 tkial2 lg..

so, jam 12 td my intan payung kol.. hbs tgk rajalawak smua..
hehee..sius rs funny sgt..
dia ckp nk tdo kn sy..so sy mtk dia nyanyikan..
n spt yg sy dh agak, dia akan nyanyi lgu 



ermm..mmg lgu td0..hihihi..
pastuh dia nyanyi lg..
brair2 mata glak..sius xterfkir lgu strusnya..
ingtkn dia nk nyanyi lgu r0mantik..rupanya~~

"ala payung la payung ketipang payung~~
payung sutera anak raja muda
alah tolong la tolong cik abang tolong"

hihi.. pastu lg 1 lagu rakyat pahang..
xhafal..tp dia suruh ikut..huhu.. xberjaya..alahai sy FAIL suda~~

tp kan~~ (jeng3)
slama ni org d0k post j lirik lgu ombak rindu ap smua kt fb..
tp bru hr ni sy trsa sgt bla dia nyanyi lgu 2 kt sy..b4 ni dia ad nyanyi..
tp mb sy yg tkt nk tgk crita ombak rindu..
bkn ap..sy tkt nangis..huhu..
sbb bla bc post lelakki yg dh tgk crita 2 ad yg mngaku mnangis..sbb 2 la..
huhuhu..oh no~ wlwpn sy ska sgt kak lisa surihani.. 
smpai cik abg sy pnggil sy lisa bkn surihani tp lisa surirumah..huhu..
dn dgn bangganya sy ckp dia farid kemainlah malasnya..huhuh..

alaa3~~ tersentuh hati la plak..
jiwang 3 saat j kot.. sbb dia suruh nyanyi utk dia pla..
okeh sy bru j nk pick..tp dia sruh ikut lgu td..
hihihi..sy xnk..pmpuan ni kalo xnk ad j snjta dia..
snjata?? manja la.. mla la bt suara ngada ckp xnk la~
hihihi..akhirnya dkurangkn bebanan itu..
dsruh mnyanyi lgu nih..


hihi..yg nih b0ley~
sbb dh tau lirik sket..
nyanyi pnya nyanyi..n taw dia ckp ap??

"suara awk sdp la.. btl2 mcm melly goeslow la.."

n then sy pn ckp

"tipu lah mana ada.."

dia pn ckp..

"btl..sbjik mcm melly coleslaw"

(bru terperasan dia sbut ap)

hahahaa..tgelak sakan..ya ampun dia nih..
malu gler..sbr j la..=.="
pastuh suruh nyanyi lg.. kali ni dia nk lgu intan sarafina
oh well spt yg diagak dia akan tkr nm hujung utk pnggil sy ap..
n the c0nversation begin

dia: awk, nyanyi la lagu intan sarafina
sy: alah~ awk nk pnggil sy lain nnt..
dia: hehee..nnt bley la sy pnggil awk intan~~ kalo awk terer awk tka la sy akn ckp ap
sy: hehehe.. intan berlian
dia: bukan langsung
sy: =.=" intan payung?
dia: salah..hahahaha..dah? nk pnggil awk ni.. kalo dia intan sarafina.. awk, intan sarapan pagi..
sy: ahahahahaa...ish~! (dlm hati fuh2 sbr j la)

wlwpn grm tp rsnya dia bt sy tgelak smpai kuar air mata..
i just miss him s0 much..
(alaaaa org lain pn bcinta what~~ )
ngehehee..xley nk bndung rs hepi..nk bt lagu mana..
maaf yer.. terjiwang karat..:P

rsnya da bley da hrvest pokok nih..
till then..:)

-another story of a LOVE queen-

Wednesday, 18 January 2012

ditinggalakn~

Mat pagi Lens..:)

waaa~ hr ni bgn2 dgn mamai
bpk kjut awl pg lg.. then ckp

"est, nnt jgn lupa msk nasi n hr ni lauk sardin tau.. bpk dh bli smua tgl msk j lg.."

org kalo dh mamai..well, angguk2 xdnya nak geleng2..
bgn2 jam 8 pg..
arrrrrrrggg~~~ asal bgn awl nih??
paksa2 td0..pn xbley..huhuh..

pastuh trun la sapu2 lantai..cuci muka
yg ptg bg kucing mkn dlu..main2 ngn ank kucing kjap..
pastuh bru tringt..oh ya..bpk suruh ap yer pg td?
alamak~~ masak~ TT-TT
xknla msk s0rg2???
nnt xsdp cner?

okeh, ni la akibatnya bla ank dara xreti msk dtingglkn s0rg2..aig0oo~
xper2..kita cuba.. tp 1st msk nasi dlu..
hahaa..sbb itu j yg sy pass kalo msk.. bthn2 dh sy msk nasi..( eley~ pdhl org lain kcik2 lg dh pass)
okeh d0ne dgn nasi..hurm,skrg lauk plak..
oh lupa pla nk ckp my beloved dad n sis pg smrahan..ad urusan ktnya..
mak n adik b0ngsu pla mcm biasa la sk0la..

n si penanam anggur ni plak left al0ne..huhuh..sadisnya~
okeh berbalik pd lauk td..
mcm xnk j mkn sardin hr ni..pastuh tringat kt ayam msk kicap..
skrg sy cma reti ayam msk kicap n msk kari j..
memandngkn xd santan tpksa la msk kicap kan? sos pn reti tp xd siapa nk mkn kang bazir plak..
hoho..org rumah ni bkn kuat mkn mna pn.. 

nsb baik jmpa ayam dlm peti sjuk..keh3..skrg bley simpan ikan sardin..
pastuh  pndai2 sndri j la msk..hahahaa...bntai j..
ni xmkn pn lgi..lapar sgt~~ @_@
tp tpksa tgu hakim 2org dlu..
siapa? opkosh la my mum n dad..
ni la rupa ayam tuh..tp ni bkn amik pict kt dlm kuali tu ha..
ni google pnya..tp ad iras la..hahahaa..:P


tp yg ni kuah cair la plak..
sy bt kuah pekat..huhu xksh la.. yg ptg kptsan my parent nnt..
tkt mrk tglak j..hahahaa...segan doe~
yerla ank r0ckerz memasak mmg hampeh~ xtaw la rs ap..
dh rs tp xtaw nk k0men..
rsnya kalo msk masterchef kmph0m2 xdtrima msk pn..hahaha...

oh well, nmpk hepi j kn..
gelak j kan?? sbnrnya dh xmrajuk lg dh dgn intan payuung tuh..
syg dia sgt2..dia tgelak mrajuk seribu tahun rupanya merajuk smpai jam 12 mlm j..
dah rindu n syg mna bley thn.. mnglah j la..
rsnya dia bc la bl0g nih.. huhu..
knt0i~! ala xper..bc j..jgn lupa isi ruangan chat yerp cinta..hihi..

alright till then..
suri rumah ni mmg byk keja..baju lupa pla nk sidai..hahahaha..:D

-another story of a LOVE queen-

copyright© All right reserve by Yra13